تقویم آموزشی سالیانه لینگمی

معرفی کتاب‌های لانگمن برای رایتینگ آکادمیک

توی این مقاله به معرفی کتاب‌های لانگمن برای رایتینگ آکادمیک پرداختم که یکی از بهترین مجموعه کتاب‌ها برای یادگیری و تقویت مهارت نوشتاری آکادمیکه.

توی این مقاله به معرفی کتاب‌های لانگمن برای رایتینگ آکادمیک پرداختم که یکی از بهترین مجموعه کتاب‌ها برای یادگیری و تقویت مهارت نوشتاری آکادمیکه و نیکو هم توی این پستش بهش اشاره کرده.

تقویت این مهارت می‌تونه برای افرادی که دانشجو هستن و باید مقالهٔ تحقیقاتی بنویسن، افرادی که می‌خوان نوشتار رسمی رو یاد بگیرن، و یا کسایی که می‌خوان در آزمون آیلتس شرکت کنن و نیاز به نمرهٔ بالایی در قسمت رایتینگ دارن خیلی کمک‌کننده باشه. کتاب‌های رایتینگ آکادمیک لانگمن توی پنج سطح توسط انتشارات پیرسن منتشر شده و این سطح‌بندی به‌صورت مراحل یادگیری نوشتار آکادمیک درنظر گرفته شده.

معرفی کتاب‌های لانگمن برای رایتینگ آکادمیک

اگه معلم زبان هستید، می‌تونید برای تدریس رایتینگ به شاگردانتون از این مجموعه و نسخهٔ مختص معلمش استفاده کنید، و اگه زبان‌آموز هستید، می‌تونید با یه برنامه‌ریزی از این کتاب‌ها برای مطالعهٔ خودخوان استفاده کنید. این مجموعه همهٔ مراحل نوشتن یک مقالهٔ آکادمیک رو به صورت خیلی اصولی بهتون یاد می‌ده و یه عالمه تمرین هم داره که توصیه می‌کنم اگه به صورت خودخوان انجامشون می‌دید، حتماً از کمک یه معلم برای گرفتن فیدبک بهره بگیرید.

نکتهٔ مهمی که دوست دارم دوباره بهش اشاره کنم اینه که سطح‌بندی این مجموعه  براساس سطح زبان (مبتدی، متوسط و پیشرفته) نیست؛ بلکه درواقع می‌شه بهش به‌عنوان مراحل مختلف یادگیری نوشتار آکادمیک نگاه کرد. یعنی شما با هر سطح زبانی، بهتره که از جلد اول شروع کنید و کم‌کم از جمله‌سازی و پاراگراف‌نویسی به نوشتن مقاله برسید. اما توصیهٔ من اینه که اگه سطح زبان خودتون از متوسط پایین‌تره و می‌خواید روی این کتاب‌ها به‌صورت خودخوان کار کنید، اول روی سطح زبان عمومیتون کار کنید و بعد برای تقویت مهارت نوشتاری آکادمیک از این مجموعه استفاده کنید. 

ساختار فصل‌های جلد اول این مجموعه به این صورته که شما اول چند نمونه نوشته می‌خونید و بعد نکاتی مربوط به لغت و گرامر یاد می‌گیرید. بعد از اون با نحوهٔ پاراگراف‌نویسی و همینطور نکاتی دربارهٔ فرآیند نوشتار آشنا می‌شید و بعد یه تکلیف رایتینگ دارید. درس‌های مربوط به گرامر، لغت و قسمت تکالیف و راهنمای ارزیابی مواردی هستن که در همهٔ جلدهای این مجموعه وجود دارن.

وقتی که مطالعهٔ جلد دوم این مجموعه رو شروع می‌کنید با اصول پاراگراف‌نویسی آشنا شدید و حالا وقتشه که یاد بگیرید یک مقاله بنویسید. چیزی که توی این مرحله با مرحلهٔ قبلی متفاوته، اینه که این بار می‌خوایم به‌جای یه پاراگراف، یه مقاله بنویسیم که از چند پاراگراف تشکیل شده و برای این کار باید تهیهٔ پیش‌نویس یا pre-writing  رو یاد بگیریم. از ایده‌پردازی گرفته تا تهیهٔ یه نسخهٔ اولیه از نوشته‌مون.

توی جلد سوم با انواع پاراگراف آشنا می‌شیم. از پاراگراف‌های نوع opinion گرفته تا مقاله‌هایی که برای توضیح یک فرآیند نوشته می‌شن، تا پاراگراف‌های توضیح علت و معلول (Cause and effect).

در نهایت توی جلد چهارم و پنجم، با نحوهٔ نوشتن انواع دیگهٔ مقاله و همینطور انواع جمله و انواع clause آشنا می‌شیم.

 

برای مطالعهٔ این سری کتاب‌ها لازمه کمی صبوری و حوصله به خرج بدیم و تلاش کنیم و منتظر تأثیر یک‌شبه نباشیم. اما اگه این کار رو بکنیم، می‌شه گفت واقعاً پیشرفت خیلی زیادی توی رایتینگ و شاید حتی زبان عمومیمون ببینیم. اگه این کتاب‌ها رو مطالعه کردید یا درباره‌شون نظر یا سؤالی دارید، حتماً برام توی بخش نظرات بنویسید. منتظر کامنت‌هاتون هستم. 

اشتراک‌گذاری:

9 دیدگاه دربارهٔ «معرفی کتاب‌های لانگمن برای رایتینگ آکادمیک»

  1. عالی بود مرسی از اینکه همیشه منابع درجه یک رو معرفی می کنید.
    و تشکر ویژه از ریحانه عمویی بزرگوار ✌🏻🌷🌷

    1. ریحانه عمویی

      ممنون از توجه شما عرفان جان، خوشحالیم براتون مفید بوده.

  2. سلام ریحانه‌ی عزیز من راستش دانشجوی آموزش زبان انگليسي هستم و در دانشگاه کتاب اولش رو بهمون دادن برای نگارش پایه من نمیدونم بخاطر استادش هست یا خود کتاب ولی نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم یا بهتره بگم اصلا نمیدونم چطوری بخونمش ؟ خوشحال میشم اگه پیشنهادی برای خودش داری بهم بدی که بتونم دوباره از اول شروع کنم

    1. ریحانه عمویی

      سمیه عزیز ممنون از پیامت.
      پیشنهاد میکنم با چند نفر هم سطح خودت یا بالاتر برنامه ریزی کنین و باهم روی مطالب کتاب کار کنین.

  3. خیلی ممنون از اینکه pdf کتاب ها را توی کانال قرار دادید🌷🙏🏻 من واقعا دنبال کتاب رایتینگ خوب بودم🌹

  4. خدیجه صیدی

    عالی بود عزیزم از شما و مجموعه عالی و خلاقتون ممنونم و از یاسی عزیز و نازنینم

  5. سلام من سطح متوسط هستم اما خودم فکر میکنم رایتینگم ضعیفه به نظر شما بهتره با این مجموعه شروع کنم یا inside writing و اینکه با کدوم سطح شروع کنم؟ممنون میشم اگه جواب بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست‌های پربازدید

آخرین پست‌ها

ما رو در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

از این مطالب هم ممکنه که خوشت بیاد