تقویم آموزشی سالیانه لینگمی

چطوری از طریق فیلم و سریال زبان انگلیسی‌مون رو تقویت کنیم؟!

نیکو از یه روش موثر برای یادگرفتن انگلیسی همراه با سریال تو این پست گفته که برای خودش هم جواب داده.

 

بذارید همین اول کاری بهتون بگم که اگه قصد دارید اینجوری زبانتون رو تقویت کنید باید آدم خیلی صبوری باشید و پیشنهاد من اینه که با سریال این کارو انجام بدین نه فیلم. علتش چیه؟ بخاطر اینه که سریال ادامه داره و شما روزها میتونید باهاش درگیر باشید. اینجوری شخصیت آدمهای سریال رو میشناسید و با لهجه و مدل حرف زدنشون آشنا میشید. مثلا شاید چند قسمت اول براتون سخت باشه اما همین که عادت کنید دیگه بهتر میتونید متوجه صحبت کردنشون بشید.

اولین قدم اینه که سریالی رو انتخاب کنید که مناسب سطح شماست.

دوم اینکه یک قلم و کاغذ  بردارید و یا میتونید از اپلیکشن های مختلف توی گوشیتون برای نوت برداری استفاده کنید مثل google keep.

یک اپیزود رو بدون زیرنویس پلی کنید، و یا اصلا میتونید برای شروع فقط ۱۵ دقیقه از یک اپیزود رو ببینید. شاید اگه یهو یک اپیزود رو کامل پلی کنید و برای اولین بار چیز زیادی ازش نفهمید نا امید بشید و کلا بیخیال دیدنش بشید. پس بهتره با همون پونزده دقیقه دیدن شروع کنید.

بعد از یک بار نگاه کردن ببینید چقدر از داستان رو متوجه شدین؟ دوباره همون ۱۵ دقیقه رو باز هم بدون زیرنویس پلی کنید.. این بار بیشتر گوش بدین و ببینید چه جمله‌ها و کلماتی رو متوجه میشید و حتی میتونید بنویسید؟ 

در حین دیدن سریال اگه می‌تونید یادداشت بردارید.

بار سوم با زیرنویس انگلیسی امتحان کنید و سعی کنید کلماتی که براتون جدید هستن رو یادداشت کنید، همراه با جمله‌هاشون. این خیلی مهمه که کلمات رو تنها یاد نگیرید بلکه توی متن یادشون بگیرید.  مثلا اگه توی سریال یکی داره میگه  

My friend is brutally honest.

و کلمه ی brutally  براتون نا آشناست . فقط به نوشتن همون یه کلمه قانع نباشید . بهتره که کل جمله رو یادداشت کنید و یا فقط brutally honest رو بنویسید چون یک کالوکیشن خیلی خوبیه و اینجوری یاد میگیرید که از این ها با هم استفاده کنید.

یادتون باشه که قبل از اینکه معنی کلمات نا آشنا رو در دیکشنری چک کنید ببینید بنظرتون این کلمه در این جمله چه معنی ای داره؟ آیا میتونید حدس بزنید؟ سعی کنید حتما اول این کارو کنید.

حالا ازتون میخوام که برای بار چهارم اپیزود رو پلی کنید، همراه با زیرنویس انگلیسی، این بار برای اینکه روی تلفظتون کار کنید باید بعد از جمله‌هایی که جدیدن پاز کنید و همونطور که بازیگر داره حرف میزنه تکرار کنید، سعی کنید همه چی رو تقلید کنید ازش… این کار خیلی برای خوب شدن تلفظ و همینطور مکالمه‌تون موثره. حتی ممکنه انقدر که اون جمله ها رو تکرار میکنید حفظشون هم بشید. چرا که نه؟

حتما یادداشت‌هاتون رو مرتب کنید که بعدا پیدا کردنشون براتون راحت باشه.

بذارید این آخر کاری یه چیز دیگه ای رو هم بهتون بگم، خیلی وقتا شاید واقعا حوصله این کارو نداشته باشید و براتون خسته کننده شه، قبول دارم. من هم نگفتم که همه ی سریال رو به این شیوه ببینید. میتونید مثلا اگه یک سریالی 45 دقیقه داره فقط بیست دقیقه اش رو به این روش کار کنید. فقط نا امید نشید و برید جلو و بدونید که خیلی ها با دیدن همین سریال ها زبان انگلیسیشون رو خیلی خوب کردن.

توی کامنت‌ها لطفا اگه سریال خوبی می‌شناسید معرفی کنید و یا اگه روش دیگه‌ای برای یادگرفتن همراه با فیلم یا سریال استفاده می‌کنید که موثره با ما اشتراک بذارید.

 

اشتراک‌گذاری:

80 دیدگاه دربارهٔ «چطوری از طریق فیلم و سریال زبان انگلیسی‌مون رو تقویت کنیم؟!»

  1. مرسی نیکو جون💙من چندبار این کارو شروع کردم ولی خسته شدم و رها کردم. اینبار تصمیم گرفتم با سریال gravity falls که انیمیشنه تمرین کنم و نتیجه از همیشه بهتر بود و سه اپیزود رو تقریبا مثل روشی که شما گفتی پیش بردم و هنوز رها نکردم😄 و انگیزم هم بیشترم شده. پیشنهاد می کنم بقیه هم این کارو با چندتا سریال امتحان کنن ببینن این روش رو چه سریالی براشون جواب می ده و خسته نمیشن.

  2. من این روش رو چهار ساله انجام میدم و البته روش من شاخ برگاش بیشتره .
    من با سریال اینکارو نمیکنم بلکه با ۶ دقیقه انگلیسی با بی بی سی.
    رو هر ۶ دقیقه حدود دو ساعت کار میکنم.
    و اینکه هر قسمت رو هرچند روز یکبار دوباره مرور میکنم.

    الان دوماهه که هر روز بدون وقفه روی یک قسمت کار میکنم و به نظرم سطح وکب و پورنانس و دانش زبانم از پنجاه به هفتاد رفته (من روزی چهار تا پنج ساعت دارم با این روش کار میکنم )

    روش من خیلی پیچیده تر و شاخ و برگ دار تر از روش شماست و حوصله و پشتکار و توان بالایی میخواد .

    فقط این رو بگم که شاخه آخرش اینکه در آخر، داستان رو باید برای خودم به صورت خلاصه تعریف کنم و صدام رو ضبط میکنم و باید از تمام لغات و اصطلاحات جدید در خلاصه گوییم استفاده کنم.
    و چندین چیز دیگه که وکب رو آوردن توی ذهنم حک کرد و من رو از کلاس زبان رفتن بی نیاز کرد.

    یه روش دیگه ای هم برا افزایش قدرت رایتینگم درست کردم.

    1. چقدر روشتون جالبه، میشه بقیشم بنویسید؟ هم برای وکب که گفتید تو ذهنتون بمونه هم برای رایتینگ. ممنون از نوشتن تجربه‌تون.

    2. من روش شما رو خوندم، می شه کاملتر توضیح بدید منم یاد بگیرم، به نظرم خیلی روش خوبیه

  3. اولین قدم همینجور که گفتید انتخاب فیلم یا سریاله که مورد علاقه تون باشه و بعدم سطحش مناسبتون باشه.من خودم با سریال فرینج دارم کار میکنم.اسکریپت اپیزود اولشو گرفتم.به اندازه ۱۰ دیقه پلی میکنم میرم اسکریپت و میخونم جمله ها ،عبارات و کالوکیشن هاشو و کلا هر چیز و نکته باحالی که داره و در عین حال بلدم ولی حفظ نیستمو با ماژیک سبز هایلایت میکنم.لغات جدید و با ماژیک نارنجی هایلایت میکنم.معنی لغتا رو چک میکنم تقریبا همه ی معنی هارو و همینطور مثال.فارسی تقریلا اصلا چک نمیکنم مگه اینکه متوجه نشم.معنی هارو تو همون اسکریپ یادداشت میکنم و سعی میکنم حفظ کنم.و مرور.جای شخصیت هام جمله هارو تکرار میکنم

  4. سلام
    من با سریال برکینگ بد شروع کردم
    ابتدا فقط با زیرنویس انگلیسی میدیدم و نوت برنمیداشتم که باعث میشد خیلی اصطلاحات و لغات جدید یادم نمونه!
    در مورد مطلب بالا چندتا سوال دارم!
    اول اینکه تایم 15 دقیقه اول تمرین رو واسه همه اپیزودها انجام بدیم؟ اینطوری اون سریال بنظرم دیگه لذت دیدن رو از دست میده!
    اگر از همون ابتدا زیرنویس انگلیسی باشه چطور؟ البته به همراه یادداشت!
    بنظر شما بهتر نیست واسه سریالی انجام بشه که قبلا دیده شده باشه؟!
    ممنون، ایامتان همایونی

    1. سلام دوست عزیز، چرا اتفاقا خیلی خوبه اگه سریالی باشه که قبلا دیدینش و الان فقط برای یادگیری زبان میخواین دوباره تماشاش کنید. واقعا این دست شماست. بهتون گفتم این کار صبر زیادی میخواد و باید حتما سریالی باشه که به ژانرش علاقه داشته باشید. منظورم از 15 دقیقه این بود که از یه قسمت 45 دقیقه ای فقط 15 دقیقش رو اینجوری برای یادگیری ببینید که از اون سریال هم زده نشید و برای لذت بردن هم تماشاش کنید. اما اگه این سریال رو قبلا دیده باشید خب چه بهتر این بار میتونه صرفا جهت یادگیری زبان فقط روش کار بشه.

  5. سلام نیکو جون. اگه ممکنه چندتا سریال معرفی کنید که سطحشون از مبتدی تا حرفه ای باشه

    1. سلام مهنوش جان،
      برای سطح المنتری و پری اینترمدیت: Forky asks a question, In treatment
      اینترمدیت به بالا: This is us, Modern family, Big little lies,
      اگه در پیج اینستاگرامم هایلایت فیلم و سریال رو ببینی تعداد بیشتری رو میتونی ببینی.

      1. سلام نیکو جان میدونم شاید خیلی ساده باشه ولی نمیتونم زیرنویس انگلیسی برای انیمیشن forky پیدا کنم که همونی رو که داره میگه رو اون پایین نمایش بده

        1. تیم محتوا

          سلام دوست عزیز

          زیرنویس ها در کانال تلگرام لینگمی موجوده و می تونید هر دو زیرنویس فارسی و انگلیسی رو دانلود کنید.

  6. مرسی از شما و همچنین خانم یاسمن اسماعیلی برای معرفی این پست
    به نظر شما هر چند روز یکبار باید این روش رو کار کنیم،فاصله زمانی مهمه یا خیر؟

    1. خواهش میکنم. خب خیلی خوبه که این کار تداوم داشته باشه اما یه جوری هم نشه که شما زده بشید. برای خودتون برنامه ریزی کنید و یادتون باشه تکرار و تمرین زیاد خیلی میتونه به یادگیری کمک کنه.

    1. سلام. پیشنهاد من اینه که تا جایی که زده نمیشید و براتون خسته کننده نیست این کارو کنید. من خودم یادمه اول با جمله ها و کلمه هایی شروع میکردم که ازشون خوشم می اومد، مثلا از آهنگشون و یا حتی موضوعی که بازیگرا داشتن در موردش حرف میزدن. منظورم اینه که سعی کنید در عین حالی که دارید لذت میبرد یاد هم بگیرید چرا که اینجوری یادگیری خیلی آسون تره و لذت بخش تر میشه.

  7. سلام نيكو جان.مرسي از توضيحاتتون،
    من تقريبا يك ماهه كه از طريق سريال ديدن شروع كردم و سريال friends رو ميبينم فقط ي مشكلي كه دارم من از اينكه يك فيلم رو چندبار ببينم خيلي بدم مياد متاسفانه😄
    همون يكبار رو هرقسمتش رو زيرنويس انگليسيش رو ميزارم ولي سعي ميكنم بهش نگاه نكنم و جاهايي كه متوجه نميشم رو برميگردم ببينم چي نوشته و بعد هم ترجمه ميكنم كلماتش رو براي خودم.به صورت كلي اگه زيرنويسش رو هم نزارم متوجه ميشم موضوع چيه ولي خب كلمات جديد قطعا زياد داره صحبتاشون براي همين زيرنويس رو هم ميزارم.بنظرتون اگه بازيرنويس انگليسي فيلم رو ببينيم بهتره يا اينكه كلا بدون زيرنويس؟و اينكه فيلم friends براي چه سطحيه؟من خودم intermediate هستم.
    ممنونم.

    1. سلام پریا جان، ببین واقعا این به خودت برمیگرده شاید همونطور که خودت میگی اینجوری بهتر یاد میگیری و هیچ اشکالی نداره واقعا.
      اگه دوست داری این سریال رو و لذت میبری که از این طریق زبانت رو هم تقویت کنی خب چرا که نه؟ من گفتم بار اول و دوم بدون زیرنویس ببینی که بتونی حدس بزنی کلمه های جدید رو یعنی یه جورایی خودت رو محک بزنی اینطوری.
      این سریال برای سطحهای بالا مناسبه.

  8. نیکو‌ جون سریال فرندز واسه سطح اینترمدیت مفیده که اینجوری ببینیم؟

  9. سلام نیکو جان ممنون بابت توضیحات. آیا سریال Gary’s anatomy برای سطح اینترمدیت به بالا مناسبه؟ چون من عاشق این سریالم قبلا هم دیدمش

    1. سلام محبوبه جان، ببین راسیتش من خودم هم عاشق این سریالم اما این سریال کلی اصطلاح پزشکی داره که شاید واقعا بدرد زندگی روزمره نخوره ، میتونی فقط مثلا اون اصطلاحاتی که پزشکی نیستن رو نوت برداری کنی و یاد بگیری.

  10. من به پیشنهاد خودت this is us شروع کردم ب دیدن و حتما این روش عالی ک گفتی اجرا میکنم.ولی مصلما کمی خسته کننده بشه و یا از دیدن ادامه سریال زده بشم.نه؟واسه اهنگ گوش دادن و متوجه شدن کلماتش هم لطفا ی روش بگو نیکو عزیز😘

    1. ببین خب میتونی یه کاری بکنی، مثلا بشینی یک فصل رو فقط برای لذت تماشا کنی بعد که تمام شد حالا از اول برگردی از قسمت اول دوباره نگاه کنی اما اینبار برای یادگیری.
      و یادت باشه که من نمیگم همه ی 45 دقیقه رو این کارو بکنی سعی کن از کم شروع کنی مثلا 15 دقیقه فقط بعد به مرور هی زیادترش کنی. در مورد آهنگ هم حتما یه پست میزارم.

  11. سلام نیکو جون من علاوه بر فیلم و سریال دیدن اسکریپت کلی فیلم و سریال و بدون اینکه دیده باشم چون وقت نمیکنم که همه رو ببینم و هر فیلمی رو هم نگاه نمیکنم چون ژانرشو ممکن دوست نداشته باشم ولی با این روش کلییی نکته های جدید یادمیگیرم و بااینکه یک ماه شروع کردم نصف سررسیدو پرکرده و خیلیم برام هیجان انگیز و مفید بوده

  12. سلام اول از همه خسته نباشید بگم بهتون که واقعا برای من یه الگو هستین خیلی عالییی.میخواستم بگم من سریال فرندز رو دیدم میشه من اینبار با اون اینکار هارو شروع کنم درضمن بگم هر اپیزود برام قابل حدسه از نظر مفهومی چون قبلا دیدم.اینطوری نشکل پیش ننیاد یا بهتره حتما حدید باشه ؟سریال آشنایی مادر رو هم دارم اون رو ندیدم با اونم نیشه انجام داد؟

    1. سلام من سریال lost رو اینجوری شروع کردم فصل اول رو با هدف یادگیری دیدم ولی انقدر سریال جذاب و پرهیجان بود متاسفانه از فصل دوم دیگه فقط با هدف کنجکاوی داستان دیدم، چطور اخه جلوی این علاقه و کنجکاوی که وسط سریال به وجود میاد رو بگیریم؟ درمورد سرگذشت ندیمه هم همین اتفاق واسم افتاد

      1. سلام عزیزم. کاملا میفهمم چی میگی. من خودم یادمه مثل تو بودم و اینجوری بود که از سر کنجکاوی یه اپیزود رو میدیدم کامل بعد برای بار دوم و سوم از این روش استفاده میکردم.
        اصلا یادمه یه سریال رو تمام کرده بودم و فقط برای تفریح نگاهش میکردم اما بعد که تمام شد از اول شروع کردم اما این بار برای یادگیری.

  13. ممنون از توضیحاتتون🌿من سطحم آپراینترمدیت هست و میخواستم این کار رو با سریال the marvelous mrs maisel شروع کنم چون یک بار دیدمش و خیلی دوسش دارم و بهم انرژی میده.به نظرتون سریال مناسبیه برای اینکار؟چون سریالی مثل this is us با اینکه خیلی دوسش‌دارم به نظرم بیشتر احساستمو درگیر میکنه نمیتونم توی یادگیری تمرکز کنم

    1. انسیه جان من متاسفانه خودم این سریال رو ندیدم اما حتما شروعش میکنم. اما اگه بهش خیلی علاقه داری و مناسب سطح زبانیت هست خیلی خوبه حتما شروع کن.

  14. ریحانه

    سلام عزیزم، میشه یه سریال جذاب با لهجه ی بریتیش بهم معرفی کنی؟ و اینکه میگی یادداشت هاتون رو مرتب کنید، منظورت چه طوری هست؟

    1. سلام ریحانه جان، بیشتر سریالهایی که میبینم آمریکایی هستن اما سریال Bodyguard بریتیش هست و خیلی هیجانیه، نگاش کن.
      من بر اساس سریال نوت برمیدارم. یعنی برای هر سریال یه فولدر جدا دارم که اصطلاحاتی که از توشون یاد میگیرم رو اونجا مینویسم.

      1. سلام. سریال ted lasso بریتیش هست و با اینکه تم اصلی فیلم فوتباله ولی فوق العاده داستان جذابی داره

  15. سلام نیکو جان.من یک سالی هست خواندن زبان رو شروع کردم اما از وقتی کلاس ها کنسل شدن من دچار سردرگمی شدم و اصلا نمیدونم چی بخونم.لغت ،فیلم … چند روز انجام میدم اما دوباره رهاش میکنم و انگیزه رو از دست میدم.واقعا نمیدونم چیکار کنم .راه حلی هست؟؟؟

    1. سلام مریم عزیز، اول اینکه نگران نباش چون این حس رو خیلی ها دارن. سعی کن اول حال روحیت رو خوب نگه داری و بعد با چیزی شروع کنی که ازش لذت میبری، مثلا دوست داری کتاب داستان انگلیسی بخونی؟
      دوست داری سریال ببینی؟ یا همین پیج های آموزشی زبان در اینستاگرام رو دنبال کنی و ازشون چیز یاد بگیری؟ یا حتی شاید دوست داشته باشی کتاب درسی خودت رو دوره کنی؟

  16. سلام نیکوجان خیلی ممنونم از اطلاعات مفیدت
    من سریال زیاد نمیشناسم برخلاف فیلم
    بعد خیلی بد سریالم یعنی سریاله باید خیلییی برام‌جذاب باشه که ببینمش من الان چطوری سریال انتخاب کنم بنظر شما ؟

      1. من ژانر تخیلی عشقولانه و اجتماعی و هیجانی خوشم میاد
        ولب خب سریال نگاه کردن واسه من خیلی سخته کلا چون ممکنه از اون ژانری هم که خوشم میاد سریالشو نپسندم 🙁

  17. سلام نیکو جان، سال نو مبارکت باشه
    مدتی بود داشتم فکر میکردم دوباره زبان خوندن رو شروع کنم ولی نمیدونستم چکار کنم،تا رسیدیم ب این قرنطینه
    اللن مصمم هستم شروع کنم
    فقط چند سالی هست که دورم و میتونم بگم چیزی یادم نمیاد
    میشه راهنمایی کنی دوستانی مثل من باید چجوری و از کجا شروع کنیم

      1. مرسی که سریع جواب میدی نیکو جان
        تعیین سطح کردم و upper_intermediate هستم
        ولی چند سوال رو ک سخت بود شانسی زدم، چون نمیشد رد کرد!

        1. سریال This is us رو میتونی شروع کنی. عالیه. میتونی در پیچ اینستاگرامم هایلایت فیلم و سریال رو هم ببینی. اونجا هم کلی سریال خوب معرفی کردم.

  18. من همیشه دوست داشتم روش صحیح یادگیری زبان با سریال بدونم و ایم بار ره لطف شما موفق شدم عزیزم
    متشکرم

  19. سلام نیکو جان مرسی مطلب عالیتون
    میخواستم بپرسم انیمیشن simpsons و سریال how I met your mother مناسب چه سطحی هستند؟
    ممنون

  20. با سلام، وقتتون به خیر، ممنون می‌شم ایمیل سایت را بررسی بفرمایید.

  21. سلام دوستان
    امکانش هست سایتی ک فیلم با زیرنویس انگلیسی داره رو ب من معرفی کنید
    سپاس فراوان

    1. سلام ندا جان، راحت ترین کاری که میتونی برای دانلود کردن یک فیلم یا سریال انجام بدی اینه که در گوگل اسم سریال رو به انگلیسی بنویس و بعد به فارسی کلمه ی دانلود رو بنویس. اینجوری یک عالمه سایت ایرانی پیدا میکنی که میتونی از طریق اونها فیلمها رو دانلود کنی. برای زیرنویس هم همینطور. اما گاهی وقتا شاید سایت های ایرانی زیرنویس های انگلیسی رو نداشته باشن برای همین بهتره همه رو به انگلیسی بنویسی به طور مثال:
      English subtitle for Modern Family

  22. سایت عالی استه معلومات که از طریق فلم و سریال دادید خیلی موفید استه. مو فق باشید

  23. mohamadhosain

    بنظرتون سریال desperate houswives که راوی، داستان رو بیان میکنه واس یادگیری مناسب تره یا سریال انیمیشنی Rick and Morty با توجه به اینکه سطح من طبق آزمون تعیین سطح سایت خوبتون upperintermediate هست و به هردو تاش ب علاقه دارم ولی میخواستم بخاطر زمان محدودم فقط یکیشو انتخاب کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنین🙏

  24. سلام، خیلیا میگن سریال خوبه سریال عالیه و … اما کسی تا حالا اینجوری بازش نکرده بود برام که چجوری ببینم. یعنی راه درستشو کسی نگفته بود فقط میگفتن ببین، سریال خوبه!!. این چند روز که به روش شما جلو رفتم واقعا دارم لذت میبرم،. پستتون رو با دوستام به اشتراک میذارم. امیدوارم برا بقیه هم مفید باشه. تشکر از خانم نیکو

    1. سلام. چقدر خوشحال شدم که براتون مفید بوده. یادتون باشه نا امید نشید و همینجوری ادامه بدین.
      ممنون از اینکه معرفی کردین این پست رو. موفق باشید

    1. سلام مریم جان
      اگه متن رو با دقت خونده باشی قدم آخر در این شیوه اینه که هر چیزی که بازیگر میگه رو تو هم بلند تکرار کنی. اینجوری باعث میشه که روی اسپیکینگت هم کار کنی.

  25. سلام نیکو جان من 24سالمه.تازه زبان رو شروع کردم و دوست دارم زبان رو در حد خیلی خوب یاد بگیرم اماالان فقط میتونم روزی 2ساعت زبان تمرین کنم.احساس میکنم برای رسیدن به مرحله آیلتس یا سطوح بالا خیلییی زمان هست با توجه به زمان خواندن من و این انگیزه آدم رو میگیره.چقدر طول میکشه از زبان عمومی تا رسیدن به آیلتس؟؟مرسی از پاسخگویی شماا

    1. سلام مریم عزیز

      یادت باشه که یادگیری زبان پروسه طولانی ای هست و باید حتما صبور باشی، نا امید نشی و ادامه بدی. اگه نظر من رو میخوای حتما کلاس برو. کلاس بهت انگیزه و انرژی میده.
      میتونی با کلاس های گروهی فشرده در یک آموزشگاه خوب شروع کنی اگه عجله داری.

  26. با عرض سلام و تشکر از توضیحات سایر دوستان و نوید جان که این صصفحه را معرفی کرده
    من هم سریال the king of queens را پیشنهاد می دهم.

  27. سلام
    وقت بخیر.روشتون کارساز هست .در عین حال برای تسلط به زبان این روش حداقل یک سال وقت و انواع محتوی ها رو احتیاج داره تا بشه گفت به روزمرگی و تا حدودی موضوعات تخصصی تسلط پیدا کرد.
    اگر اشتباه می کنم لطفا من رو اصلاح بفرمایید.

  28. سلام تیم لینگمی .
    من خیلی وقت بود دنبال این بودم که چطوری باید با سریال و فیلم زبان انگلیسی یاد بگیرم .
    ممنونم برای ارایه این روش .
    خسته نباشید 🌟

  29. سلام
    من تو سایت تعیین سطح دادم اینتر مدیت بودم،سریال میبینم ،فصل اول فرندز رو دیدم،منتها با روش یه ربع چند بار انگار داستان برام تکراری میشه و نمتونم وقت بزارم چون فول تایم سر کار هم میرم،من با زیرنویس انگلیسی سریال فرندز میبینم و گاهی پاز میکنم میرم از اول دیالوگ،گاهی کلمات رو هم معنی فارسیو سرچ میکنم،منتها انگار دیگه وقت نمیشه نوشت لغاتو،بنظرت اصلا تاثیری داره،و اینکه شش دقیقه بی بی سی سطح بندی داره؟یا همینجوری باس گوش کرد،انگار اون چون کمتره راحتتر بشه روش شما رو اجرا کرد،اینجوری سریالم با لذت به روش خودم ببینم؟برای اینتر مدیت فرندز خوبه؟

  30. سلام نيكو جان من خيلي سال پيش كانون ميخوندم الان تقريبا خيلي چيزها فراموشم شده و خيلي چيزهارو اصولي ياد نگرفتم راهنمايي ميكنيد براي يادكيري مثلا با خودتون ميتونم كلاس بردارم

  31. سلام من تقريبا مبتدي هستم ميشه راهنمايي كنيد كه با خودتون ميتونم كلاس بردارم يا خير و يا راهي رو معرفي كنيد براي شروع

  32. موافقم کاملا با روش شما
    البته من خودم سریال friends رو همینجوری میدیدم ولی اول یه بار با زیرنویس فارسی میدیدم که بفهمم داستان چیه بعد یه بار با زیر نویس انگلیسی و سعی میکردم دیالوگهایی که توشون کلمه یا جمله ای که بلد نبودم رو یادداشت کنم .اپیزود که تموم میشد می نشستم نت ها مو مطالعه میکردم حسابی ،طوری که حفظ میشدم خیلیاشو ، در آخر هم از اول اپیزود رو بدون زیر نویس میدیدم و دیالوگها رو تکرار میکردم
    این مدلی واقعا تقویت شد مهارتهای زبانم

  33. سلام. ممنونم از سایت خوبتون یه سوال داشتم. چطور یه منبع خوب برای اصطلاحات انگلیسی پیدا کنم که توش واسه هر اصطلاحی جایگزین و معادل هم وجود داشته باشه. مثلا من میخوام بدونم به جای عبارت good job از چه اصطلاحات دیگه ای برای رسوندن همون معنی میتونم استفاده کنم. ممنون میشم اگه کتاب یا وبسایت یا.. در این زمینه میشناسین بهم معرفی کنین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست‌های پربازدید

آخرین پست‌ها

ما رو در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

از این مطالب هم ممکنه که خوشت بیاد